Sunday, December 19, 2010

have yourself a pathetic little christmas....



dude...
yeah, that is my pathetic attempt at decorating for the holidays... its ceramic, from like the 1960s or 70s... it belonged to a neighbor-lady i was close to as a little boy... after she died, her own children who are considerably older than me, knew that i had always coveted it... so they gave it to me... (thanks mom for reminding them)..
its kitsch... shut up!

its not like ive ever been a spaz when it comes to holiday decorating... halloween and christmas were great opportunities to show off my skills at putting together a tasteful display... even as a kid... im such a fag....

these days however, i just dont care... no one is gonna see any it anyway, the cat couldnt give a shit so, meh... it is what it is... maybe some lights outside... gotta find me a ladder...
i thought about dropping like $20 for a nice pine n juniper wreath, like 18" in diameter (maybe a bit larger), wrapped with shiny ribbons n bows and colorful mini-lites, but its really too wet for that and all i need is to start an electrical fire and burn down the building and be homeless at christmas-time... so....

once, when i was living in golden hill in the front half of a shitty little duplex, i put up blue n white mini-lites under the eves and roof-line... subtle, especially for that neighborhood where the norm was outrageous displays of flashing lights, life-size ceramic nativity scenes purchased no doubt in the line-up to re-enter the usa at the border in tijuana, animated reindeer and cardboard santas decked out in tinsel, and tacky gawd-awful lights that spelled out merry christmas, often in spanish.... safe to say that no one on the block noticed my attempt at tasteful... but my friends liked it...

not gonna buy a live christmas tree... cost too much, too dry, fire bad... funny? story.. when i lived in a people-hive in north park, the manager banned live trees from the building... ostensibly because of the fire hazard, but really it was because the tenants would drag the damn things in through the lobby or up the stairs, leaving a thick trail of needles and dirt in their wake.. she always got stuck sweeping up the mess... after one or two holiday seasons, she just didnt want to clean up after those pigs any longer.. i dont blame her..

i grew up with fake plastic x-mas trees... no thank you.. the sweet smell of vinyl n fire retardant just isnt christmasy... my best friend from h.s. susanne, her parents had a silver aluminum foil christmas tree with a color wheel and everything... at the time i thought it was so cool.. k, not so much.. however, the toy train set underneath it was awesome...

merry christmas... gonna put up some lights outside ...
gotta go find that ladder.....

~ cheers... david













detail of my pathetic little christmas tree.. which i happen to love...









4 comments:

  1. Thats more than Brian and I did to decorate. And by the way, when I was a kid we had the same exact tree with the little plastic colored lights but our tree was very dark green.

    Do your plastic pieces lift out so you can arrange the colors in any order?

    ReplyDelete
  2. hey. My family has a pathetic little Christmas tree just like yours. Yours is cooler than ours though. Ours is green instead of white. I'm sure the white reflects the light better. Merry Christmas, man. Don't start any fires

    -Robbie

    ReplyDelete
  3. I think your tree is adorable, David!

    -Dean

    ReplyDelete
  4. @ techfun...
    yes they do... its missing 3 of the colored dealies... ive seen the green ones, and a pink one, on ebay, duh, and i think most of them are really cheesy looking... people actly collect these things... and the dealies come in some weird shapes... lol

    ~ cheers...

    @ robbie...
    im beginning to realize these things are a lot more popular than i ever imagined... i thought it was pretty damn pathetic... apparently its not...not gonna be starting any fires... i could use a row boat though..

    ~ cheers....

    @ dean..
    thanks dean... i like it too.. even if it is pathetic n cheesy... n so 70s campy...

    ~ cheers...

    ReplyDelete